Service og Administrasjon
Som faglært kan du få jobb i store eller små bedrifter, i privat næringsliv eller i offentlig forvaltning. Å kunne innhente, oppbevare, bearbeide og formidle informasjon er sentralt i enhver virksomhet. En rask og effektiv saksgang er viktig for god service og kundebehandling.
Service, veiledning og kundebehandling
Du vil lære å drive kunnskapsorganisering og -flyt i dokument- og informasjonsbehandling, innkjøp, budsjett-, regnskaps- og lønnsarbeid, kontorstøtte-, administrasjons- og saksbehandlingssystemer, bruk og vedlikehold av kontorteknologiske hjelpemidler
En rask og effektiv saksgang er viktig for god service, veiledning og kundebehandling. Du må derfor kunne arbeide systematisk og effektivt, kunne ta initiativ og vise kreativitet, selvstendighet, samarbeidsevne og vurderingsevne. Gode muntlige og skriftlige ferdigheter er også viktig./p>
Personlige forutsetninger
En kontor- og administrasjonsmedarbeider må kunne arbeide planmessig, systematisk, rasjonelt og effektivt. Det er viktig med god skriftlig og muntlig framstilling både i norsk og fremmedspråk, og du må kunne yte god service overfor kunder
Bedrifter
- COSL
- Noble Drilling
- Odfjell
- Halliburton
- Seadrill
- Archer
- Subsea 7
- BakerHughes
- Oceaneering
- Aker BP
- Moreld Apply
Utdannelsesløp
- Vg1 – Salg, service og reiseliv
- Vg2 – Service, sikkerhet og administrasjon
- 2 års læretid
- Etter fullført fagbrev kan du ta generell studiekompetanse og studere videre ved univeritet og høgskoler.
Kontaktpersoner
Aina Tangen
Epost: [email protected]