Service og Administrasjon

Som faglært kan du få jobb i store eller små bedrifter, i privat næringsliv eller i offentlig forvaltning. Å kunne innhente, oppbevare, bearbeide og formidle informasjon er sentralt i enhver virksomhet. En rask og effektiv saksgang er viktig for god service og kundebehandling.

Service, veiledning og kundebehandling

Du vil lære å drive kunnskapsorganisering og -flyt i dokument- og informasjonsbehandling, innkjøp, budsjett-, regnskaps- og lønnsarbeid, kontorstøtte-, administrasjons- og saksbehandlingssystemer, bruk og vedlikehold av kontorteknologiske hjelpemidler

En rask og effektiv saksgang er viktig for god service, veiledning og kundebehandling. Du må derfor kunne arbeide systematisk og effektivt, kunne ta initiativ og vise kreativitet, selvstendighet, samarbeidsevne og vurderingsevne. Gode muntlige og skriftlige ferdigheter er også viktig./p>

Personlige forutsetninger

En kontor- og administrasjonsmedarbeider må kunne arbeide planmessig, systematisk, rasjonelt og effektivt. Det er viktig med god skriftlig og muntlig framstilling både i norsk og fremmedspråk, og du må kunne yte god service overfor kunder

Utdannelsesløp
  • Vg1 – Salg, service og reiseliv
  • Vg2 – Service, sikkerhet og administrasjon
  •  2 års læretid
  • Etter fullført fagbrev kan du ta generell studiekompetanse og studere videre ved univeritet og høgskoler.
Kontaktpersoner

Aina Tangen
Epost: [email protected]

FAQ

Fant du ikke det du lette etter?

Her er et utvalg spørsmål som ofte blir stilt. Du kan se om du finner svar på spørsmålene dine.